Klein Kadoelen: a new residential area on a former factory site in Amsterdam North
Unique rural living, within the A10 in Amsterdam
Klein Kadoelen is a new residential area on the site of a former factory in Amsterdam North, perched on the edge of a nature reserve. Our new build specialists were involved from the initial development phase, and the challenge on this project was developing large homes with gardens in the high-rise segment, in what was then an unknown, unpopular location.
We partnered with the advertising agency to conduct market research and map out a strategy, focussing on our clearly defined target audience: families with young children who wanted to trade the hustle and bustle of the city centre for more space and freedom.
'Achieving maximum yield depends on making the right choices in the development phase. The architect-designed façades with old Dutch cut joints were in danger of disappearing because of cutbacks. We were able to convince the developer that this unique element actually enriches a home's identity and improves the sense of quality.'
Discover more about developing with Broersma
Read moreKlein Kadoelen: een nieuwe woonbuurt op een voormalig fabrieksterrein in Amsterdam-Noord.
"Het realiseren van een maximaal haalbare opbrengst hangt af van de juiste keuzes in de ontwikkelfase. De door de architect ontworpen gevels met oud-Hollandse gesneden voeg dreigden weg bezuinigd te worden. We hebben de ontwikkelaar ervan kunnen overtuigen dat zo’n uniek element juist bijdraagt aan de identiteit van een huis en de perceptie van kwaliteit."
Uniek landelijk wonen, binnen de ring van Amsterdam
Klein Kadoelen is een nieuwe woonbuurt op de plek van een voormalig fabrieksterrein in Amsterdam-Noord, aan de rand van een natuurgebied. De uitdaging van dit project, waar onze nieuwbouwspecialisten sinds de allereerste ontwikkelfase bij betrokken waren, was om grote woningen met tuin te ontwikkelen in het hoge segment. Dat terwijl de locatie nog niet bekend en gewild was.
Samen met het reclamebureau deden we marktonderzoek en bepaalden we de strategie, gericht op de doelgroep die we vooraf duidelijk definieerden: gezinnen met jonge kinderen die de drukte van de binnenstad wilden inruilen voor meer ruimte en vrijheid.